Dupa ce au baltit atata amar de campanii electorale in aceleasi clisee epuizate, partidele au nascocit, in sfarsit, un concept nou cu care se pregatesc sa infrunte toamna lui 2008: populismul anti-populist.
Dupa ce au vazut prabusirea constanta a ratei participarii la vot, o parte dintre politicienii nostri au intors foaia: nu ne mai spun cat de bine o sa ne fie daca ii alegem, ci cate belele vom avea de suportat impreuna cu ei.
Incearca sa ne arate ca au inteles ca alegatorii nu mai pot fi mobilizati de promisiuni inculcate sau de discursuri optimiste care nu mai au nici un haz nici macar atunci cand ajung subiecte de satira. Nu mai arunca in votanti cu procente de crestere a pensiilor si salariilor (mai putin liberalii, carora guvernarea le permite sa jongleze cu bunastarea din pix), ci se arata economicosi si ingrijorati de recesiune.
Vor sa ne demonstreze ca nu mai e cazul sa ne insulte inteligenta cu mici si bere, ci dintr-o data ne descopera ca pe niste fiinte superioare, sperand sa le intoarcem si noi complimentul prin stampila.
Nu mai departe de ieri, PSD, posesorul brevetului de inventie in Romania a pomenilor electorale, se trezise brusc in plin proces de sofisticare.
In bucataria social- democrata tocmai se copsese o un proiect de lege pentru interzicerea distribuirii de cadouri publicitare cu 90 de zile inainte de alegeri, astfel incat politicienii sa nu mai poata oferi electorilor "pungi din plastic cu emblema partidului si inauntru cu malai si zahar"- dupa cum explica mereu sobrul domn Bogdan Niculescu- Duvaz.
De ce este acest anti-populism tot o expresie a populismului? In primul rand, pentru ca parlamentarii PSD, veterani in Senat si Camera Deputatilor, stiu foarte bine ca un astfel de proiect nu are nici o sansa de a fi adoptat in timp util pentru a fi aplicat in scrutinul din 2008. @N