Cotidienele de calitate, publicaţiile de duminică şi cele sportive scad uşor în audienţă, urmând tendinţa ultimilor ani Dintre ziarele quality, "Cotidianul" a depăşit "Gândul", iar
Cotidienele de calitate, publicaţiile de duminică şi cele sportive scad uşor în audienţă, urmând tendinţa ultimilor ani
Dintre ziarele quality, "Cotidianul" a depăşit "Gândul", iar la categoria săptămânale economice, "Săptămâna financiară" s-a apropiat la numai 4.000 de cititori de "Capital".
"Jurnalul naţional" rămâne, în ciuda scăderii cu 8% a numărului de cititori, ziarul de calitate cu cea mai mare audienţă, cu un plus de aproximativ 200.000 de cititori pe ediţie comparativ cu următorul clasat, "Evenimentul zilei", potrivit datelor furnizate de Studiul Naţional de Audienţă (SNA).
Jurnalul avea 810.000 de cititori pe ediţie în intervalul ianuarie 2007 - ianuarie 2008, iar în intervalul aprilie 2007 - aprilie 2008 a pierdut peste 8% din ei, până la 742.000 de cititori pe număr.
Singurul ziar de calitate care se poate lăuda cu o creştere a audienţei este "Cotidianul", care a înregistrat un plus de 11%. Cu 199.000 de cititori pe ediţie, "Cotidianul" a reuşit să întreacă "Gândul", care a scăzut la 191.000 de cititori.
Veştile cele mai proaste vin de la ziarul "Ziua", care a căzut cel mai mult în audienţă şi are cu 21% mai puţini cititori pe ediţie. Următorul ziar de calitate în topul pierderilor de audienţă este "Evenimentul zilei", care are cu 11,5% mai puţini cititori pe ediţie.
"Jurnalul naţional" a suferit o cădere de 8,3% a numărului de cititori, "Adevărul" a pierdut 6,9% din cititori iar "România liberă" are o audienţă cu 5,9% mai mică pe intervalul aprilie 2007 - aprilie 2008, comparativ cu intervalul ianuarie 2007 - ianuarie 2008. Cele mai mici pierderi le-a suferit "Gândul", publicaţie al cărei număr de cititori a scăzut cu 2,5%. @N_