Consilierul judetean liberal Vasile Datcu apreciaza ideea primarului Simionescu, de a da un nou brand orasului Braila. Datcu a rememorat citeva dintre marcile Brailei, din ultima suta de ani si a ajuns la concluzia ca acestea sint depasite: "Daca este sa iau brandurile vechi ale Brailei, acestea erau in numar de trei: caruta, brinza si amorul. Intre timp, amorul a luat drumul Spaniei si face atit deliciile, cit si profiturile acestei tari, probabil si ale Italiei; caruta a fost demolata de tehnologie si ceea ce circula pe Calea Calarasi noaptea numai a caruta nu arata, doar brinza ar fi putut sa salveze situatia, dar pentru asta e nevoie de organizare. Sa stiti, totusi, ca brinza este importanta, in perioada interbelica erau restaurante la New York si la Paris, care erau aprovizionate direct cu brinza de Gulianca. Era deosebita si a ajuns celebra pentru ca este o brinza produsa de saratura si-i da un gust aparte, iar rafinatii brinzei apreciau".
Datcu este de parere ca daca este sa cautam acum un nou brand pentru Braila, trebuie sa mergem in trecut si sa ne valorificam imaginea ei de oras cosmopolit, "balcanic, daca nu european": "Daca este sa devenim constructivi astazi si sa cautam un brand pentru Braila, nu avem decit o singura sansa: sa reintram in cultura ei antebelica, pina la primul razboi mondial si sa vedem ce s-a intimplat acolo, sa marsam pe pluriculturalism, pe dialogul culturilor din Balcani. Era cea mai cosmopolita localitate din Romania, era populata in proportii aproape egale cu turci, greci, albanezi, italieni, rusi, armeni, evrei si romani si asta a dat o nota de pitoresc deosebita. Daca va amintititi, in urma cu citiva ani cind a venit comisarul european Jonathan Scheele la Braila, a fost socat si a spus ca, daca s-ar face putin efort, s-ar putea accesa fonduri si sa tinda la titlul de capitala culturala europeana. Da, Braila poate sa ti