Piaţa autoturismelor şi-a modificat în acest an structura, clienţii clasei mici migrånd către vehicule sport-utility şi modele ale clasei C. Anul 2008 a adus multe surprize atåt comercianţilor, cåt şi clienţilor de maşini din Romånia. După ce, ani de-a råndul, piaţa autoturismelor a crescut cu valori impresionante, în acest an, se fac simţite primele semne de regres. Scăderea cu aproape 1% a vånzărilor raportate de dealeri şi importatori căt
Piaţa autoturismelor şi-a modificat în acest an structura, clienţii clasei mici migrånd către vehicule sport-utility şi modele ale clasei C.
Anul 2008 a adus multe surprize atåt comercianţilor, cåt şi clienţilor de maşini din Romånia. După ce, ani de-a råndul, piaţa autoturismelor a crescut cu valori impresionante, în acest an, se fac simţite primele semne de regres. Scăderea cu aproape 1% a vånzărilor raportate de dealeri şi importatori către APIA (Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile) este însoţită şi de o schimbare a orientării clienţilor. Atåt de bine våndutele modele aparţinånd clasei B, în care intră autohtonele Dacia Logan şi Sandero, dar şi Renault Clio, Skoda Fabia sau Chevrolet Aveo, par să nu mai aibă acelaşi succes.
Comparånd vånzările din primul semestru al acestui an cu cele din perioada similară a anului 2007, putem observa că segmentul maşinilor mici a înregistrat cel mai puternic recul din întreaga piaţă a autoturismelor. „Segmentul B sau M0 al pieţei romåneşti este în continuare cel mai mare ca volum, dar toţi marii competitori din această zonă sunt în scădere“, a declarat, pentru Capital, Jacques Daniel, directorul de vånzări al grupului Renault în Romånia. Nimic mai adevărat. Scăderea de aproape 10% raportată de APIA pentru această clasă nu este decåt rezultatul unei scăderi accentuate a interesului pentru modele precum Clio, Fabia, Aveo şi Polo, puţin estompată de cåt