Bende Andras e pasionat de masini de epoca, în special de Fiaturi. În special de modelul 600. E în domeniul auto de mult timp, dar recent a devenit si posesorul unui Fiat 600D din 1964. Restaurarea a început în septembrie anul trecut, vopsitul s-a încheiat ieri, iar întregul proiect va fi finisat în toamna, respectiv octombrie-noiembrie. Masina va fi una de servici si va deservi un portal auto care se va deschide în septembrie a.c.
Minunatul Fiat 600D e, cu adevarat, o masina practica. La numai 600 centimetri cubi si 29 cai putere, consumul e minimal. E un autoturism pentru amatorii genului, dar acestia devin tot mai multi pe zi ce trece. Masina a fost achizitionata în septembrie 2007, din Sîncraiu de Mures. De la fostul proprietar, a fost dusa pe platforma de tractare direct la un atelier din Acatari. Acolo, au început lucrarile de tinichigerie. Au urmat lucrari de reconditionare si restaurare. Ideea reconditionarii nu este în sensul de tuning, ci în cel clasic – asa cum era când a iesit de pe linia de productie. Ieri s-a terminat vopsitul masinii si lacuirea, urmând ca, dupa asamblare, sa se mai dea un strat de luciu. Pasul urmator pe care îl va urma proprietarul sunt reconditionarea motorului, care va fi facuta de un mecanic din Tîrnaveni – de asemenea, pasionat de Fiat 600 si posesor a 6 astfel de autoturisme. Piesele originale vor fi importate din Germania si Ungaria. Ulterior, se vor adauga 4 cauciucuri White Wall alb-negre, importate de la producatorul german. Va mai ramâne de facut accesorizarea, tapitarea scaunelor cu piele sintetica si învelirea portierelor, respectiv a plafonului, totul în alb. Masina va fi gata în toamna, în octombrie-noiembrie si va circula pe strazile Tîrgu-Muresului. Culoarea aleasa pentru vopsea, în urma a 4 încercari, a fost un portocaliu viu. Bende Andras explica alegerea culorii prin reactii pozitive la vederea ei: „când