Google a lansat miercuri un nou serviciu gratuit numit Insights for Search care permite utilizatorilor sa urmareasca care sunt cele mai populare si mai frecvent cautate cuvinte de pe net, precum si zonele geografice de unde provin cautarile, anunta International Herald Tribune. Serviciul vizeaza in principal companiile care pot astfel sa-si compare propriile cercetari despre interesele publicului cu o noua statistica, mult mai detaliata, oferita de Google.
"Insights of Search" este o extensie a serviciului Google Trends, serviciu vechi de doi ani care permitea afisarea celor mai cautate cuvinte din diferite zone geografice, dar noutatea consta in faptul ca "Insights" ofera rezultate mult mai cuprinzatoare si ofera posibilitatea analizarii in detaliu a datelor returnate.
Utilizatorii care vor folosi "Insights" vor putea imparti baza de date astfel incat sa se faca diferenta intre, de exemplu, compania Apple si fructul mar (apple), si vor putea selecta zone geografice mai restranse si mai detaliate, decat se putea pana acum cu "Trends".
Serviciul vizeaza in principal companiile si publicitarii, care pot, dupa rezultatele obtinute din "Insights", sa-si dezvolte si sa distribuie o campanie publicitara pe diferite zone, depinzand de interesele utilizatorilor.
"Pana aum am folosit Google Trends ca o unealta de cercetare pentru a obtine detalii despre importanta unor termeni cautati de utilizatori. Asa am dezvoltat mai multe strategii pentru a aborda atat consumatorii online, cat si cei care nu folosesc in mod regulat internetul", a declarat Grant Patience, director de cercetare al Starcom MediaVest Group, citat de IHT. Google a lansat miercuri un nou serviciu gratuit numit Insights for Search care permite utilizatorilor sa urmareasca care sunt cele mai populare si mai frecvent cautate cuvinte de pe net, precum si zonele geografi