Românii au prins gustul vacanţelor programate cu mai mult timp înainte, provocând o scădere dramatică a pieţei ofertelor „last minute“. Sursa: Reuters
Ofertele de last minute sunt pe cale de dispariţie pe piaţa românească, cel puţin în plin sezon. Asta pentru că, spun operatorii din turism, după ce au început să-şi planifice vacanţele din vreme, românii preferă reducerile disponibile odată cu lansarea ofertelor.
Deşi cei mai mulţi decid totuşi cu numai câteva săptămâni înainte unde-şi vor petrece vacanţa, prea puţini lasă totul pe ultimele zile. Amatorii de vacanţe spontane mai pot găsi însă oferte disponibile cu puţin noroc, atunci când cineva renunţă la biletele deja achiziţionate.
„Chiar săptămâna trecută am avut o familie care urma să plece în Mallorca miercuri, dar, din păcate, luni i s-a îmbolnăvit copilul. Prin contract, familia respectivă pierdea toţi banii, pentru că nu făcuse asigurarea storno, iar camerele de hotel şi biletele de avion erau deja achitate, dar am gândit o ofertă specială: plăteşte unul, pleacă doi, reuşind să le returnăm o bună parte din bani“, povesteşte Mircea Vladu, manager Prestige Tours.
Aşa arată acum unele dintre ofertele de „ultim minut“. Reducerile pe care agenţiile le programau cu câteva zile înainte de plecare sunt din ce în ce mai rare după ce, în urmă cu câţiva ani, românii le vânau cu entuziasm. „De obicei, camerele care rămân sunt foarte puţine şi reuşim să le vindem prin intermediul agenţiilor revânzătoare, fară să le dăm ca last minute-uri“, susţine Marius Pandel, director de dezvoltare Christian Tour.
Agenţii îi ademenescpe turişti cu noi promoţii
Operatorii spun că, în general, ofertele „în ultimul minut“ au aceleaşi discounturi ca şi earlybookingurile. Avantajul este acela că turistul îşi poate alege exact destinaţia pe care şi-o doreşte. „Din