» Gradul de ocupare al primelor doua curse aeriene low-cost intre Constanta si Bruxelles a fost de 100%.
» Conducerea Aeroportului Mihail Kogalniceanu vrea sa atraga cat mai multi operatori de acest tip.
Primele doua curse operate de Blue Air pe relatia Constanta-Bruxelles si retur au depasit asteptarile in ceea ce priveste gradul de ocupare. Daca inainte de lansarea lor, conducerea companiei se astepta la un grad de ocupare de circa 90%, in realitate acesta a fost de 100%. "Estimam ca si la urmatoarele curse vom avea un grad de ocupare de 100%", a precizat Florentina Ivan, directorul de marketing al firmei. Aceasta a precizat ca este prea devreme pentru a preciza care este tipul de clienti care apeleaza la aceste zboruri, dar ieri dimineata, in aeroport, se putea observa ca majoritatea celor care plecau erau cetateni belgieni.
Constantin Teodorescu, directorul de dezvoltare al Aeroportului International Mihail Kogalniceanu, a precizat ca de la inceputul anului pana in prezent numarul turistilor a crescut cu 55% fata de perioada respectiva a anului precedent, subliniind ca numarul avioanelor care au folosit pista aeroportului a fost de peste 550. "Asteptam in acest an un numar de 90.000 de pasageri, dublu fata de anul trecut", a adaugat Constantin Teodorescu. Acesta a mai spus ca echipa de conducere a AIMK face eforturi pentru a atrage cat mai multi operatori. In acelasi timp, se lucreaza la planuri de extindere. De exemplu parcarea, care acum este gratuita, dar de la la anul se va plati, va fi extinsa treptat pana la circa o mie de locuri.
» Costul real
Desi sunt anuntate preturi de un euro pentru biletul de avion (exclusiv taxe postale), costul real al unei curse low-cost este de obicei mai mare.
In cazul cursei Constanta-Bruxelles, pentru care fusese anuntat un cost de circa 100 de euro, cu toate taxele