Grupul Schaeffler încearcă o preluare ostilă a gigantului Continental AG contra sumei de 11,3 miliarde de euro. Aceasta ar putea fi cea mai mare tranzacţie din acest an în Europa. Cånd o industrie intră în criză este momentul oportun pentru fuziuni şi achiziţii. Aceasta pare a fi ideea de la care a pornit, la jumătatea lunii iulie, şi atacul celor de la Schaeffler asupra mult mai puternicului concern german Continental. Slăbit de achiziţionarea de anul trecut a diviziei prod
Grupul Schaeffler încearcă o preluare ostilă a gigantului Continental AG contra sumei de 11,3 miliarde de euro. Aceasta ar putea fi cea mai mare tranzacţie din acest an în Europa.
Cånd o industrie intră în criză este momentul oportun pentru fuziuni şi achiziţii. Aceasta pare a fi ideea de la care a pornit, la jumătatea lunii iulie, şi atacul celor de la Schaeffler asupra mult mai puternicului concern german Continental. Slăbit de achiziţionarea de anul trecut a diviziei producătoare de echipamente auto a grupului Siemens contra sumei de 11,4 miliarde de euro, bani proveniţi în mare parte din împrumuturi de la nu mai puţin de 39 de bănci internaţionale, Continental AG se vede în postura de pradă uşoară în calea expansivei INA Schaeffler, o companie care a mai înghiţit în 2002 un concurent mult mai mare, FAG Kugelfischer AG, dånd naştere astfel unui grup format din INA, LuK şi FAG. Preluarea din 2002, supranumită „Operaţiunea Mozart“, era doar primul semn că cei de la Schaeffler, conduşi din umbră de finanţatoarea Maria-Elisabeth Schaeffler, au în plan o creştere rapidă, indiferent de metode. „Dacă mă întrebaţi cum funcţionează un rulment, voi fi nevoită să nu vă răspund, pentru că nu ştiu, dar ştiu care este principala ţintă a companiei mele: creşterea“, declara, după preluarea FAG, doamna Schaeffler.
Asaltul celor de la Schaeffler asupra grupului Continental a început pe nea