„Copilul cu multe moaşe rămåne cu buricul netăiat“, spune o vorbă din popor. În cazul obligaţiunilor guvernamentale, drumul spre bursă a durat şapte ani. După listare, succesul depinde de lichiditatea şi preţul tranzacţiilor. De la primele anunţuri privind tranzacţionarea titlurilor de stat deja emise prin intermediul BVB şi pånă la apariţia primelor cotaţii pe ecranele brokerilor au trecut peste şapte ani. În august 2001, Ministerul Finanţelor, Banc
„Copilul cu multe moaşe rămåne cu buricul netăiat“, spune o vorbă din popor. În cazul obligaţiunilor guvernamentale, drumul spre bursă a durat şapte ani. După listare, succesul depinde de lichiditatea şi preţul tranzacţiilor.
De la primele anunţuri privind tranzacţionarea titlurilor de stat deja emise prin intermediul BVB şi pånă la apariţia primelor cotaţii pe ecranele brokerilor au trecut peste şapte ani. În august 2001, Ministerul Finanţelor, Banca Naţională a Romåniei şi Comisia Naţională a Valorilor Mobiliare au adoptat un regulament comun privind regimul titlurilor de stat, care, printre altele, menţiona bursa ca piaţă secundară de tranzacţionare. Abia la începutul lui august 2008, titlurile de stat au fost cotate în sfårşit la bursă.
Care vor fi efectele asupra părţilor implicate? În primul rånd, BVB a cåştigat nume noi la capitolul titluri cotate, care ar putea compensa, în parte, penuria listărilor de companii private.
Pentru Ministerul Finanţelor Publice, listarea titlurilor de stat „înseamnă în primul rånd transparenţă. Pånă acum, în sistemul interbancar, tranzacţionarea nu era deloc cunoscută publicului“, apreciază Răzvan Paşol, preşedintele Intercapital.
Investitorii vor avea o alternativă de plasament în plus, care este şi sigură. „Principalii clienţi ai titlurilor de stat vor fi investitorii instituţionali, atåt romåni, cåt şi străini. Dintre investitorii de retail, vor intr