Anumite modele Dacia vor fi echipate cu sistem de climatizare şi cutie de viteze automată, în timp ce gama de motorizări va fi extinsă cu un propulsor pe benzină de un litru, iar modelul
Anumite modele Dacia vor fi echipate cu sistem de climatizare şi cutie de viteze automată, în timp ce gama de motorizări va fi extinsă cu un propulsor pe benzină de un litru, iar modelul Sandero va avea motor pe benzină de 1,6 litri şi16 valve.
Informaţiile au fost furnizate ieri de producătorul de componente auto Continental, care va livra aceste produse pentru Dacia, Renault şi Nissan. Potrivit vicepreşedintelui Dacia, Constantin Stroe, opţiuni precum cutia de viteze automată sau climatizarea sunt inutile în acest moment în România, iar introducerea lor nu este de actualitate.
"În 10-15 ani probabil că vom putea vorbi despre cerere solidă pentru maşinile cu viteză automată în România, dar nu mai devreme. Nu exclud că modelele Dacia ar putea avea astfel de sofisticări, dar cu siguranţă nu în viitorul apropiat", ne-a declarat reprezentantul producătorului auto.
Cât despre motor pe benzină de 1,6 litri şi 16 valve, acesta este indisponibil momentan pe Sandero. "Deocamdată Sandero a fost lansat cu versiunile de motorizare de 1,4 litri cu 8 valve şi 75 de CP şi 1,6 litri cu 8 valve şi 90 de CP şi, în plus, cele diesel de anul viitor oferă o opţiune largă clientelei", a mai spus vicepreşedintele Dacia.
Motorul de benzină de un litru este deja disponibil pe modelele Sandero şi Logan vândute în Brazilia sub marca Renault. Performanţele acestei motorizări sunt apropiate de cele ale motorului de 1,4 litri montat pe cele două modele disponibile în România.
Sandero mai puternic
Stroe susţine că aceste componente sunt produse în special pentru mărcile Renault şi Nissan. Totodată, SUV-ul ce va fi lansat de Dacia în 2009 ar putea fi primul model ce