În cadrul unei intalniri de lucru ce a avut loc ieri între primarii Judetului Mures si conducerea Prefecturii Mures, a fost dezbatută situatia unitatilor de invatamânt preuniversitar in pragul anului scolar 2008-2009, precum si investitiile din domeniul invatamantului si finantarile din fondurile structurale destinate administratiei publice locale.
Astfel, principalul aspect dezbatut a fost cel al inventarierii si administrarii patrimoniului. Primarii prezenti la intalnire au ridicat aceasta problema, exprimandu-si parerile pro si contra asupra gestionarii patrimoniului din unitatile de invatamant. „ Patrimoniul este al primariei si administrarea o face scoala. Intre primarie si scoala nu exista un contract de administrare. Dacă acesta ar exista s-ar rezolva si problema inventarierii. In legea inventarierii trebuie sa existe o comisie care sa aibe un reprezentant, prin institutia care are in patrimoniu bunul respectiv, adica primaria, si scoala, ca reprezentant al unitatii care o are in administrare”, a declarat prefectul judetului Mures, Felicia Pop.
5270 RON pentru investiţii
În ceea ce priveşte modul de derulare a achizitiilor si investitiilor in domeniul invatamantului preuniversitar, valoarea totala actualizata a investitiilor prin ISJ Mures, pentru anul 2008, este de 5.270 RON. „Sunt probleme mari, fondurile sunt limitate. Încercam si propunem ca fondurile sa fie trimise direct la comunitatea locala”, a precizat Tusnea Ioan, Inspector Scolar General, Mures.
Un alt aspect discutat a fost instituirea serviciului de permanenta in situatia prognozarii situatilor de urgenta astfel incat administratiile publice locale sa fie in masura sa aplice masuri de prima urgenta pentru a evita probleme.
A fost reamintit rolul pe care-l au primarile in cazul situatiilor meteorologice nefavorabile, precum si necesitatea dialogului dintre administrat