Dezvoltarea portului Constanţa a impulsionat activitatea operatorilor portuari şi a constructorilor de nave. Perspectivele pozitive ale acestor companii s-au reflectat şi în evoluţia acţiunilor listate. Potenţialul portului Constanţa a aprins atenţia pieţei în ultima perioadă, fiind comparat cu cel al portului Rotterdam, cel mai mare din lume. Zona de ieşire la Marea Neagră, cu acces direct la Dunăre, este o regiune economică importantă a ţării, cu perspective investiţionale
Dezvoltarea portului Constanţa a impulsionat activitatea operatorilor portuari şi a constructorilor de nave. Perspectivele pozitive ale acestor companii s-au reflectat şi în evoluţia acţiunilor listate.
Potenţialul portului Constanţa a aprins atenţia pieţei în ultima perioadă, fiind comparat cu cel al portului Rotterdam, cel mai mare din lume. Zona de ieşire la Marea Neagră, cu acces direct la Dunăre, este o regiune economică importantă a ţării, cu perspective investiţionale puternice. Cea mai mare investiţie realizată vreodată în Romånia ar putea avea loc chiar în această zonă. Este vorba de producătorul austriac de oţeluri Voestalpine, cu o investiţie de peste cinci miliarde de euro, decizia urmånd a fi luată în lunile următoare.
Pe piaţa de capital bucureşteană sunt prezente multe companii din zona de acces la mare şi la Dunăre. Majoritatea sunt listate pe piaţa secundară Rasdaq, puţin cunoscute investitorilor şi cu lichiditate redusă. Cåteva au ieşit, totuşi, în evidenţă în acest an datorită evoluţiilor mult mai bune decåt media pieţei.
Lăsăm deoparte decizia Comisiei Naţionale a Valorilor Mobiliare de a retrograda toţi emitenţii de pe piaţa Rasdaq, piaţă reglementată, într-un sistem alternativ de tranzacţionare, lucru care afectează atåt emitenţii, cåt şi acţionarii, pånă în momentul în care companiile listate vor fi reautorizate. Ne vom îndrepta atenţia către cåte