Pentru maşinile pe motorină sau benzină, taximetriştii vor percepe 2 lei/kilometru În ultimele zile, taximetriştii au declanşat procedurile de obţinere a aprobărilor necesare pentru a
Pentru maşinile pe motorină sau benzină, taximetriştii vor percepe 2 lei/kilometru
În ultimele zile, taximetriştii au declanşat procedurile de obţinere a aprobărilor necesare pentru a creşte tarifele minime, de la 1,6 la 2 lei pe kilometru.
Pe fondul scumpirilor din acest an ale carburanţilor "clasici" auto (motorină sau benzină), taximetriştii solicită majorarea tarifului de ruinare - plafonul sub care nimeni nu are voie să presteze astfel de servicii.
Acest tarif, care este acum de 1,6 lei, "trebuie să crească, pentru că altfel intrăm pe pierdere sau, într-o variantă deloc satisfăcătoare, salariile vor rămâne la fel de mici ca până acum. Or, negocierile noastre la nivel de ramură au prevăzut creşteri salariale rezonabile, chiar dacă nu foarte mari, ne-au declarat reprezentanţii operatorilor de taxi.
Un alt motiv invocat pentru majorarea tarifelor este acela că "în tot mai multe companii se cer plafoane mai mari ale normei zilnice de încasări. Această normă este cuprinsă acum între 50 şi 130 de lei pe zi şi ne aşteptăm să ajungă la peste 150 de lei, ceea ce este enorm. În asemenea condiţii, nu avem cum să mai ţinem tarifele atât de jos", au mai spus operatorii.
Preşedintele Camerei Naţionale de Taxi din România (CNTR), Ilie Anghel, ne-a declarat că, la nivelul primăriilor, fiecare taximetrist depune calculaţii specifice de preţ, iar din acestea rezultă tarife noi cuprinse între 1,9 şi 2 lei/kilometru.
În maşinile cu GPL, tarifele nu se schimbă
"Dar poate că nu aceasta este problema principală, mai important este că e o mare dezordine şi evaziune fiscală în taximetrie, ar fi mai bine să ne concentrăm în această direcţie", a mai spus