Dupa mai bine de patru trimestre consecutive de scaderi, UPC a cedat RCS&RDS pozitia de lider pe piata de servicii de cablu TV.
Compania UPC Romania, unul dintre cei mai mari jucatori de pe piata locala telecom, a afisat si pentru al doilea trimestru al acestui an scaderi ale numarului de clienti pe cablul TV, insotite de cresteri pe celelalte segmente de business - o constanta pentru cifrele raportate de operator in ultimul an.
Astfel, UPC a incheiat T2 cu 1,131 milioane clienti pe cablu analogic, reprezentand o scadere de 3,11% fata de anul precedent si de 4,51% fata de finele anului trecut. Pe segmentul de cablu digital, prin care clientii UPC au acces la o oferta ce include mai multe canale TV si o calitate mai buna a imaginii, compania a inregistrat o crestere de 8,2% (4.000 de clienti).
Per total, UPC a incheiat primul semestru al anului cu un numar total de 1,184 milioane clienti pe cablul TV. In aceste conditii, UPC a pierdut pozitia de lider al pietei locale de cablu TV, care a fost preluata de rivalii de la RCS&RDS, cu 1,3 milioane de clienti la finalul aceleiasi perioade.
RCS&RDS desfasoara o campanie de extindere a infrastructurii de cablu si fibra optica, operatiune prin intermediul careia operatorul a inceput sa atace si zonele care erau acoperite de UPC. Operatorul detinut de omul de afaceri Zoltan Teszari a crescut si prin achizitia mai multor operatori mai mici si a unor asa-numite retele de cartier.
UPC a pierdut circa 3% din baza de clienti in perioada 30 iunie 2007-30 iunie 2008, scadere cauzata exclusiv de divizia de servicii de televiziune, in conditiile in care numarul de abonamente s-a majorat cu circa 5%, reflectand cresteri pe sectoarele de telefonie si internet.
UPC avea, la 30 iunie 2008, 1,31 milioane de clienti in Romania, fata de 1,35 milioane la finele lunii iunie din 2007, reprezentand o