Industria totală de publicitate va înregistra până la sfârşitul acestui an o creştere de 25%, atingând suma de 536 milioane de euro Cinci posturi de televiziune domină aproape 75% din
Industria totală de publicitate va înregistra până la sfârşitul acestui an o creştere de 25%, atingând suma de 536 milioane de euro
Cinci posturi de televiziune domină aproape 75% din piaţa media bulgărească, în timp ce presa scrisă deţine o cotă de piaţă mult mai mică, de 20%.
Prima jumătate a acestui an a adus pieţei media bulgăreşti bugete de publicitate în valoare de aproape 250 de milioane de euro, mai mult de jumătate din bugetele încasate anul trecut. Televiziunea este "regină" în Bulgaria, deţinând mai mult de trei sferturi din piaţă.
Primele cinci posturi TV au adunat 185 de milioane de euro, în timp ce presa scrisă a reuşit să încaseze mai puţin de un sfert. Canalul care a fost scos la vânzare de News Corporation cu suma de 800 de milioane de euro, BTV, este cel mai profitabil post bulgăresc.
În primele şase luni ale acestui an, acesta a încasat bugete de publicitate mai mult de 70 de milioane de euro. BTV este urmat de Nova TV, cu 52 de milioane de euro şi de Diema+, care a strâns aproape 13 milioane de euro. Diferenţa faţă de anul trecut este lipsa din clasamentul televiziunilor bulgăreşti al postului "Channel 1", care a încasat în 2007 11,6 milioane de euro.
Jumătate de miliard de euro în 2008
Piaţa de televiziune din România, care însumează mai mult de 40 de posturi TV, poate atinge la sfârşitul acestui an jumătate de miliard de euro, conform unor estimări din piaţă. Încercând o comparaţie, se poate spune că cele cinci canale din Bulgaria sunt destul de profitabile.
Mai mult, valoarea totală a pieţei media bulgăreşti înregistrată anul trecut este la o diferenţă mică, faţă de cea a pieţei autohtone, care a ajuns la apro