Pentru a atrage noi cumparatori cu imaginile reale ale ansamblurilor rezidentiale aflate in constructie si pentru a tine informate persoanele care au cumparat deja locuinte in cadrul proiectelor, companiile de dezvoltare imobiliara au inceput sa actualize
In urma cu un an, cand vanzarile de locuinte noi se derulau fara prea mari eforturi din partea dezvoltatorilor, aceste practici erau mult mai rare.
"Nu mi se pare ca activitatea de pe site-uri s-a schimbat spectaculos, ci doar ca o serie de dezvoltatori au inceput sa construiasca si au ce arata cumparatorilor. Noi ne tinem foarte aproape cumparatorii care vor in permanenta update-uri, poze, informatii, iar pentru clientii din strainatate site-ul este cu atat mai mult un instrument foarte util", declara Atena Tiplic, project manager in cadrul departamentului rezidential al companiei de consultanta imobiliara Colliers International.
Pe fondul unei concurente mai mari intre proiecte si al imputinarii investitorilor care cumparau zeci sau chiar sute de locuinte, dezvoltatorii mizeaza tot mai mult pe promovarea pe internet, care este atat accesibila, cat si destul de ieftina.
Astfel, pe majoritatea site-urilor marilor ansambluri de locuinte, precum Asmita Gardens, Cosmopolis, Edenia Titan, Monaco Towers, New Town Residences, Rasarit de Soare, Romfelt Plaza, Rose Garden sau Pallady Residences pot fi gasite imagini cu santierele aflate in continua schimbare, unele companii oferind acces chiar si la camerele video de supraveghere a santierelor pentru imagini in timp real.
Pe de alta parte, majoritatea companiilor au inceput sa amenajeze showroom-uri cu modele ale viitoarelor apartamente.
"Cumparatorii sunt de regula oameni foarte ocupati, care se intereseaza in special de pe internet si din presa, fara sa vina neaparat la showroom", adauga Tiplic, care coordoneaza in preze