Probabil că nemţii de la BMW mai greşesc şi ei uneori. În ciuda premiselor, 125i Cabrio nu e un exemplu în acest sens. Sursa: EVZ şi BMW
Dacă BMW face de când se ştie maşini dedicate celor care preţuiesc mai presus decât orice un stil de condus sportiv, atunci care ar fi rostul cabrioletelor în oferta constructorului bavarez?
Un autoturism „decupat“ nu reuşeşte să păstreze calităţile dinamice ale modelului din care a fost derivat. Rigiditatea iniţială e compromisă odată cu decopertarea, iar sistemul de acţionare a acoperişului mobil şi ranforsările suplimentare adaugă multe kilograme.
Un „şase în linie“ delicios
Am testat săptămâna aceasta cel mai nou cabriolet din oferta BMW. Coordonatele esenţiale ale lui 125i Cabrio ar fi acestea: acoperiş textil complet automatizat, motor pe benzină cu şase cilindri în linie abosolut delicios, patru locuri utilizabile, o poziţie la volan impecabilă şi un portbagaj destul de încăpător (305 litri).
O astfel de cabrio costă 37.104 euro cu TVA inclusă. Maşina de test a venit însă echipată suplimentar cu transmisie automată, tapiserie din piele, direcţie activă, faruri xenon adaptive, sistem HiFi profesional, navigaţie, scaune faţă sport încălzite şi multe alte „bunătăţi“ care i-au crescut preţul până la înspăimântătoarea sumă de 54.262 de euro cu TVA.
Greu, dar sprinten
Trecând peste acest detaliu, cu adevărat importantă a fost constatarea că micul cabrio a reuşit cumva să nu compromită aura de excelenţă în sportivitate tipică BMW.
Chiar şi cu 135 de kilograme în plus faţă de 125i Coupé (pentru comparaţie, 125i aut. Cabrio cântăreşte 1.615 kilograme, exact cu zece mai mult decât uriaşa berlină 525i aut.!), maşina a făcut demonstraţii de virtuozitate pe viraje şi a lăsat în urmă aproape tot ce a întâlnit în cale. Ca să nu mai spunem