În ultimii şase ani, numai în China s-au deschis peste 500 de malluri, iar Asia adăposteşte opt dintre cele mai mari astfel de complexuri din lume În condiţiile în care în SUA
În ultimii şase ani, numai în China s-au deschis peste 500 de malluri, iar Asia adăposteşte opt dintre cele mai mari astfel de complexuri din lume
În condiţiile în care în SUA tradiţionalele malluri reprezintă un segment deja saturat, investitorii se orientează spre Asia.
Cândva un simbol al excesului american, mallurile fac parte acum din peisajul global de la Los Angeles până la Sankt Petersburg şi de la Manila până la Mumbai. Din ce în ce mai mari, mai opulente şi mai "dotate", mall-urile continuă să răsară în toate colţurile lumii.
Cu toate acestea, statele emergente par să fie preferate de investitori. Poate şi pentru că se aşteaptă o adevărată explozie a cererii pentru bunurile de lux în ţările BRIC - Brazilia, Rusia, India şi China. Consumatorii chinezi aduc 12% din vânzările globale ale industriei luxului, adică şase miliarde de dolari, conform datelor deţinute de "Goldman Sachs", relatează "Forbes".
80% dintre chinezi merg la mall
În anul 1999, în India existau doar trei malluri. La sfârşitul lui 2007, numărul lor ajunsese deja la 45, iar analiştii se aşteaptă ca în următorii doi ani să fie aproximativ 300 de astfel de complexuri în întreaga ţară. Mallurile din Dubai au atras nu mai puţin de 88,5 milioane de vizitatori în 2006, iar lunar 180 milioane de brazilieni ajung la mall, scrie "Newsweek".
În India, mallurile sunt forţa de tracţiune a unei industrii de retail de 330 miliarde de dolari, care deja reprezintă o treime din PIB-ul naţional. "În China, 80% dintre cumpărători merg la mall", susţine şeful "International Council of Shopping Centers", Michael Kercheval, citat de "Newsweek".
Astfel că nu este de mirare că în China au f