Femeia obişnuită care merge la cumpărături parcurge 3,25 kilometri pentru a-şi achiziţiona cele necesare. Sursa: Reuters
Vestea bună pentru doamne este că aventurile prin magazine le ţin în formă, ajutându-le să ardă calorii. La această concluzie a ajuns un studiu realizat de Centrul de cumpărături Golden Square din Warrington, Marea Britanie, relevă „The Daily Telegraph“. Dacă femeia merge de cinci ori pe lună la cumpărături, ea parcurge pe jos o distanţă de 16,25 kilometri.
Cu alte cuvinte, într-un an, se plimbă circa 195 de kilometri pentru a achiziţiona diverse obiecte. Cum mersul pe jos preţ de 1,6 kilometri duce la pierderea a aproximativ 100 de calorii, la fiecare aventură la cumpărături, o femeie reuşeşte să piardă peste 200 de calorii, ceea ce înseamnă 12.120 de calorii arse anual. Potrivit studiului, 39% dintre femei cred că o excursie „serioasă“ la cumpărături presupune aceeaşi energie fizică necesară unui antrenament la sala de fitness.
Bărbaţii, însă, sunt mai puţin interesaţi de această modalitate de a se menţine într-o formă fizică bună. Călătoriile lor prin magazine sunt mai scurte şi mai rare, astfel că, în medie, un bărbat nu arde mai mult de 8.928 de calorii anual la cumpărături, adică 744 de calorii pe lună.
Totodată, studiul, care a luat în calcul răspunsurile a 2.000 de persoane, a arătat că, în fiecare lună, amatorii de cumpărături trec prin 25 de magazine, adică în 300 pe an şi circa 18.000 în cursul vieţii. În medie, o aventură prin centrele comerciale presupune cheltuieli de circa 90 de euro, hainele fiind mereu în centrul atenţiei cumpărătorului.