Campania „Descoperă ATV-ul!” recomandă testarea produsului, folosind imaginea unui copil, care a scos roata unui ATV cu levierul. Deasupra stă sloganul campaniei iniţiate de ATVrom: „Descoperă ATV-ul!”. La ce se referă şi cum percepem mesajul?
1 /.
Consumatorii obişnuiţi şi maturi, chestionaţi prin intermediul unui focus grup, sunt fie induşi în eroare din cauza alăturării imaginii unui ATV copilului, neînţelegând la ce se face, de fapt, reclamă, fie interpretează mesajul sub forma “ATV-ul, o joacă de copii”.
Iată câteva exemple din ceea ce au înţeles respondenţii focus grupului EVZ din mesajul campaniei: ”nu lăsaţi copiii să umble cu cheile, că vă strica maşinăria", "cum sa faci o reclamă ieftină şi să încerci să atragi femei, punând un copil în prim-plan", „să te dai cu ATV-ul e o joacă de copii sau dacă şi un copil poate, înseamnă că poţi şi tu”, „mecanismul unui ATV este la mintea copiilor” sau “nu lăsaţi ATV-urile la mâna copiilor”.
Pentru a clarifica confuzia în care se află consumatorii, mai mulţi directori de creaţie şi copywriteri au comentat mesajul şi conceptul campaniei „Descoperă ATV-ul!”.
Adrian Boţan, director de creaţie la McCann Erickson, crede că această campanie “reuşeşte să ne transmită că nu îţi trebuie multă minte ca să foloseşti un ATV”, în timp ce Emanuela Ionescu, Account Director la agenţia Publicis, spune că “nu reuşesc deloc să mă identific cu puiul de om din poză, eu, care sunt un tip «cool», cu sete de adrenalină şi care, chiar dacă sunt un neiniţiat în domeniul ATV-urilor, nu voi recunoaşte niciodată acest lucru.”
Albert Nica, director de creaţie la Ogilvy, consideră că mesajul afişului este „ceva de genul «...pentru copilul din tine»", iar Ioana Manea, director de creaţie la Loco Branding & Communication, vorbeşte despre “un îndemn de a descoperi ATV-ul ca pe