Din cauza costurilor tot mai mari, firmele din sector vor reduce în următoarele luni capacitatea de transport cu 60 milioane de locuri Cum estimările pentru industria aeriană mondială sunt
Din cauza costurilor tot mai mari, firmele din sector vor reduce în următoarele luni capacitatea de transport cu 60 milioane de locuri
Cum estimările pentru industria aeriană mondială sunt sumbre, companiile din sector testează terenul pentru noi parteneriate şi fuziuni.
După ce săptămâna trecută s-a confruntat cu greva a peste jumătate dintre angajaţii săi, grupul aerian german Lufthansa a declarat că este interesat de achiziţionarea unei participaţii în cadrul rivalului Austrian Airlines. În acelaşi timp, unul dintre şefii companiei, Ştefan
Lauer, a afirmat că "ţine sub observaţie" piaţa italiană şi nu exclude posibilitatea unei înţelegeri cu Alitalia, relatează Reuters. Acesta este cel mai nou semn de consolidare a industriei.
Companiile aeriene din întreaga lume au raportat scăderi-record ale profiturilor ca urmare a majorării costurilor pentru carburanţi.
Companiile din sector câştigă tot mai puţin
La jumătatea lunii iulie, preţul petrolului ajunsese la peste 147 de dolari pe baril. Chiar dacă recent a scăzut la mai puţin de 20 de dolari pe baril, preţul ţiţeiului se menţine încă la un nivel cu aproximativ 60% mai mare decât cel de anul trecut. Nu este de mirare astfel, că săptămâna trecută, British Airways a anunţat un profit în scădere cu 88%.
Air France-KLM, cea mai mare companie aeriană după venituri, a raportat pentru primul trimestru al acestui an o scădere a profitului de 59%. În acelaşi timp, Iberia a înregistrat o pierdere operaţională de 6 milioane de dolari. În plus, nu mai puţin de 25 de companii au dat faliment în ultimele luni.
Şeful International Air Transport Association (IATA), Giovani Bisignani, a