Românii sunt din ce în ce mai nemulţumiţi de serviciile bancare, sau, pur şi simplu, din ce în ce mai mulţi îşi exprimă această nemulţumire prin plângeri depuse la Agenţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC).
De la începutul acestui an ANPC a primit peste 1.000 de reclamaţii având ca motiv diverse probleme legate de serviciile bancare, o cifră exactă fiind aproape imposibil de dat pentru că numărul lor creşte de la zi la zi, medie aproximativă în prima jumătate a acestui an fiind de circa şase plângeri pe zi.
Oficialii Agenţiei au declarat pentru Gândul că după prezentarea raportului privind calitatea serviciilor prestate de bănci, raport recent care nu a fost deloc roz pentru bancheri, ANPC a primit şi câte 50 de plângeri pe zi, atât în scris cât şi pe situl propriu, www. anpc.net .
În ceea ce priveşte motivele pentru care oamenii se plâng la protecţia consumatorilor de tratamentul băncilor acestea au rămas practic aceleaşi cu cele prezentate în raportul ANPC. În fruntea listei se află majorarea dobânzilor şi a comisioanelor fără a anunţa clienţii, apariţia unor comisioane noi, nespecificate în contractul iniţial, şi impunerea “comisionului de ghişeu”.
Creşterea numărului şi a posesorilor de carduri nu a rămas nici ea fără efecte la ANPC. În ultima perioadă s-au înregistrat creşteri semnificative ale numărului de plângeri care vizează operaţiuni cu cardul. Principalele nereguli semnalate de clienţi sunt imposibilitatea efectuării de tranzacţii (cum ar fi blocarea banilor între bănci), nefuncţionarea ATM-urilor sau imposibilitatea de a plăti cu cardul în străinătate deşi cardurile erau conforme cu cerinţele acelor bănci sau acelor operatori comerciali. ANPC a anunţat că ancheta “la faţa locului”privind serviciile oferite clienţilor de către bănci va continua. (V.R.)
Românii sunt din ce în ce mai nemulţumiţi de s