Şoseaua care face legătura între Ardeal şi Muntenia traversează cea mai înaltă unitate alpină a ţării, munţii Făgăraş, ajungând până la peste două mii de metri altitudine.
Şoseaua care face legătura între Ardeal şi Muntenia traversează cea mai înaltă unitate alpină a ţării, munţii Făgăraş, ajungând până la peste două mii de metri altitudine.
Frumuseţea peisajelor şi spectacolul naturii pe care îl dezvăluie drumul construit acum mai bine de trei decenii sunt completate de câteva puncte de atracţie. În partea nordică, un drum abrupt şi sinuos ce se întinde pe aproximativ 30 de kilometri duce către cascada Bâlea, de unde porneşte către lacul cu acelaşi nume.
Tot pe versantul nordic, Rezervaţia Complexă Bâlea protejează lacul glaciar şi o suprafaţă de 180 de hectare. În zona sudică, dincolo de frumuseţea cascadei Capra ori de dimensiunile considerabile ale barajului Vidraru, impresionează, de această dată negativ, un drum plin de gropi. Cei 60 de kilometri trebuiau reparaţi de mulţi ani, dar încă nu se face nimic în acest sens, fapt care sporeşte degradarea şoselei.
Aproape 100 de kilometri de drum de munte oferă ceea ce foarte mulţi cataloghează drept cele mai frumoase şi mai impresionante peisaje ale României
Traversarea Făgăraşilor lasă, în acelaşi timp, un sentiment neplăcut dat de gunoaiele găsite la 2.000 de metri altitudine şi de 60 de kilometri de drum plin de gropi.
Drumul care traversează cei mai înalţi munţi ai României oferă, cu siguranţă, una dintre cele mai spectaculoase călătorii ale pasionaţilor de peisaje montane.
Întins pe o lungime de aproape 92 de kilometri de şosea pe două benzi, Transfăgărăşanul presupune o aventură de câteva ore bune pentru a putea fi parcurs cu maşina. Drumul cu serpentine, tunele şi viaducte, urcând continuu, impune o viteză medie de maximum 40 de kilometri la oră. @N_P