Daca trebuie sa nu ratati ceva imediat ce se deschid stagiunile, in toamna, aceasta este noua premiera a Operei bucurestene, Cenusareasa de Rossini, prezentata de doar trei ori la finalul stagiunii 2007-2008.
Spectacolul are o finantare mai putin obisnuita, prin fundatia C. E.E. Musiktheater, fiind o coproductie a Operei bucurestene si a Teatrului National din Zagreb, iar dupa o perioada in care se va juca la Bucuresti, va pleca la Zagreb, unde se va prezenta cu o distributie din Croatia. Echipa care semneaza aceasta productie este compusa din regizorul Peter Pawlik (Austria), care si-a impus cu fermitate conceptia relaxata asupra capodoperei rossiniene, beneficiind de contributia plina de creativitate a semnatarelor costumelor - Barbara Bourek si scenografiei - Vesna Rezic, ambele din Croatia.
"Pentru mine, Cenusareasa este un personaj foarte emotionant. Iubesc ideea ca dragostea este cea mai forta din lume. Si, in cele din urma, dragostea este victorioasa. Noi, cei din Vest - nu stiu cum este in Romania - vrem masini luxoase, vacante in Caraibe, vrem sa mergem in croaziere...
Dar toate acestea costa bani. Noi le vrem, nu putem astepta, mergem la banci, facem credite peste credite si platim pentru ceva de care nu avem nevoie, de fapt... Asa se intampla si cu cele doua surori, sunt atat de lacome, totdeauna vor ceva, asadar... trebuie sa piarda. Pe cand Cenusareasa spune ca, la sfarsitul zilei, tot ce conteaza este dragostea. De aceea cred ca aceasta poveste poate fi atat de moderna."
Sa nu va asteptati la un spectacol stilizat, cu decoruri minimaliste, abstracte, in care totul este transpus in secolul XXI.
Pur si simplu, Peter Pawlik a vrut sa convinga publicul ca povestea rossiniana a Cenusaresei are gradul ei de modernitate, prin simplul fapt ca este o poveste general umana, care se poate petrece aproape oricand si aproape oriunde