Cântăreaţa de culoare are un ten mult mai deschis la culoare în noua reclamă
Compania de produse cosmetice L'Oreal este acuzată că, în cadrul unei campanii publicitare pentru vopseaua de păr Feria, a “albit” tenul cântăreţei de culoare Beyonce. Tenul vedetei ar fi fost modificat digital pentru a fi mult mai alb, însă compania de cosmetice neagă acest lucru, informează publicaţia britanică The Daily Mail, citată de Mediafax. Cântăreaţa în vârstă de 27 de ani, al cărei tată este de origine afro-americană, mama fiind creolă, apare în cea mai recentă campanie a companiei L'Oreal cu un ten foarte palid şi părul vopsit în nuanţe de blond. În vreme ce culoarea deschisă a părului a fost pusă pe seama produsului căruia i se face reclamă, nu acelaşi lucru se poate spune despre tenul cântăreţei, care pare a fi fost retuşat digital, făcând-o pe aceasta să pară mai albă decât este în realitate.
Reacţii de indignare în SUA
Publicaţiile americane au reacţionat imediat la reclama L'Oreal, mai ales că a apărut în paginile unei reviste de modă foarte citită. Ziarul american New York Post a definit reclama ca fiind şocantă şi a acuzat compania L'Oreal că a făcut-o pe Beyonce să pară “o versiune ciudată şi aproape albă a propriei persoane”. Site-ul de ştiri mondene tmz.com a indicat că L'Oreal trebuie să dea explicaţii serioase în legătură cu imaginea “decolorată” a lui Beyonce din noile reclame.
Beyonce a semnat un contract cu L'Oreal, în valoare de 2,9 milioane de euro, pentru cinci ani. Potrivit acestui contract, cântăreaţa trebuie să lucreze doar 10 zile pe an, în care să îşi facă apariţia la şedinţele foto şi la evenimentele promoţionale. L'Oreal are dreptul să extindă numărul de zile lucrătoare ale actriţei la 12, dar trebuie să-i plătească acesteia un salariu de 15.880 de euro pe zi. Contractul semnat cu L'Oreal prevede ca, pe perioada