Petrecerile sunt acum create de designeri de interior si parfumeuri. La Hollywood, de pilda, Julia Sorkin, sotia scenaristului Aaron Sorkin (Viata la Casa Alba), a colaborat cu o creatoare de parfumuri chiar si in alcatuirea meniului. Au rezultat mojitos
Rafinamentul maxim consta in a imbina la propriu "degustarea" de parfum cu cea de mancaruri. La Paris se organizeaza cine parfumate, care ofera opt feluri, dureaza nu mai putin de 4 ore si costa 280 euro de persoana.
La celebrul restaurant Laperouse, Chandeler Burr, autorul unui studiu despre industria parfumeriei, si Samuel Benne, bucatarul-sef, au gandit un adevarat spectacol in care cele doua lumi, gastronomia si parfumeria, dialogheaza. Seara incepe cu o introducere in ceea ce se numeste "parfums gourmands", diverse arome de la case precum Gucci, Dolce & Gabbana, Dior, Herm?s, care contin ingrediente la origine comestibile: scortisoara, ierburi, fructe, ciocolata, ceaiuri. Invitatii miros pe rand atat forma finala a parfumurilor, cat si ingredientele. Iar dupa aceea sunt serviti cu mancaruri care contin versiunea comestibila a acestor ingrediente.
Pentru ca seara e plina de arome, participantii sunt sfatuiti sa nu mai contribuie cu propriile parfumuri la atmosfera. Altfel spus, fara parfum, spray-uri sau fixativ in par. Romanii erau maestri in astfel de banchete aromate, iar italienii au pastrat obiceiul decadent chiar si in timpul anilor '30 (cei care isi permiteau).
Parfumierul Octavian Coifan cita pe blogul sau (1000 fragrances. blogspot.com) un articol din acea perioada care descria o cina de la Roma. Seara incepea cu "eau de cologne" din abundenta si cocteiluri cu piper, continua cu aperitive aranjate arhitectural si 12 feluri foarte intens colorate. In pauze oaspetii erau periodic "improspatati" cu parfumuri exotice. La o gazda precum Signor Marinetti, o astfel de ci