Promovarea producţiilor cinematografice de la Hollywood ajunge de cele mai multe ori la sume de zeci de milioane de dolari În spatele echipelor de producţie şi al vedetelor stă
Promovarea producţiilor cinematografice de la Hollywood ajunge de cele mai multe ori la sume de zeci de milioane de dolari
În spatele echipelor de producţie şi al vedetelor stă întotdeauna o armată de oameni de publicitate şi de marketing care derulează campanii agresive de comunicare.
Cel mai mare buget de marketing investit în promovarea unui film de la Hollywood în 2006 a fost pentru producţia de animaţie "Cars" ("Maşini"), care a atins suma de aproximativ 53,3 milioane de dolari. Acesta este urmat de cel pentru "Superman Returns", 45,5 milioane de dolari.
Pentru "X Men 3", 20th Century Fox a investit 8% din sumele destinate publicităţii în promovarea pe platforma online MySpace. Bugetele au crescut de la an la an, proporţional cu amploarea filmelor şi cu actorii cap-de-afiş. Pentru că vedetele nu sunt întotdeauna suficiente pentru a promova un film, armatele de marketing şi de publicitate construiesc în spatele strălucirii covorului roşu adevărate strategii de vânzare a filmelor.
"The Dark Knight" vs "Iron Man"
Ultimul film marca "Batman", "The Dark Knight", producţia cu cele mai mari încasări în primul weekend de difuzare a avut un buget de promovare de aproape 40 de milioane de dolari. A avut însă şi un concurent: "Iron Man", care a câştigat la sfârşitul primei săptămâni 98,6 milioane de dolari. Bătălia nu s-a dat doar între actorii, regizorii şi echipele de producţie ale celor două filme, ci şi între armatele de promovare care au maximizat potenţialul producţiilor.
Dacă pentru "Iron Man" strategia de media a fost dezvoltată de compania Paramount, pentru "The Dark Knight" au lucrat cei de la Warner Bros. Strategiile de marketing au fost dif