În primul semestru al acestui an, mărcile de apă minerală şi plată au beneficiat de 17.323 de reclame, cu 89% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut Publicitatea pentru
În primul semestru al acestui an, mărcile de apă minerală şi plată au beneficiat de 17.323 de reclame, cu 89% mai mult decât în aceeaşi perioadă a anului trecut
Publicitatea pentru apa minerală a explodat în prima jumătate a acestui an pe fondul concurenţei, dar şi al creşterii tarifelor la publicitate.
Reclamele pentru apă minerală, cea mai ieftină băutură răcoritoare, au "înotat" pe tv în perioada ianuarie-iunie a acestui an. În primul semestru al lui 2007 au fost promovate pe tv, la radio şi în presa scrisă, aproximativ 9.176 de reclame, conform Alfa Cont Mediawatch. În perioada ianuarie-iunie a acestui an, numărul inserţiilor aproape că s-a triplat.
De asemenea, volumul brut (calculat pe tarifele listă), conform Alfa Cont, s-a situat la 29,9 milioane de euro, cu 127% mai mult decât anul trecut. Este o creştere explozivă, care nu se mai întâlneşte pe alte categorii de produse.
Motivele acestoror evoluţii explozive ţin atât de creşterea tarifelor la spaţiile publicitare, cât şi de concurenţa aprigă dintre cei trei mari jucători: European Drinks (Izvorul Minunilor şi Hera), Coca-Cola Company (Dorna şi Izvorul Alb) şi Romaqua Group (Borsec şi Stânceni).
European Drinks, cea mai multă reclamă
Cei trei competitori îşi împart mai mult de trei sferturi din volmul de publicitate difuzat în acest an. Cel mai mare investitor este grupul deţinut de fraţii Micula, European Drinks. Compania şi-a promovat cele două branduri prin difuzarea a 9.204 de inserţii, a căror valoare, calculată la tarife listă, este de 19,2 milioane de euro.
Vara trecută, European Drinks a relansat Izvorul Minunilor printr-un nou ambalaj şi un nou logo. Promovarea agresiv