Conducerea Institutului Cultural Român (ICR) a reacţionat ieri faţă de acuzaţiile aduse instituţiei privind expoziţia de artă stradală din New York. Şeful ICR, H.R.Patapievici (foto),
Conducerea Institutului Cultural Român (ICR) a reacţionat ieri faţă de acuzaţiile aduse instituţiei privind expoziţia de artă stradală din New York. Şeful ICR, H.R.Patapievici (foto), a catalogat scandalul drept "politic", de vreme ce a fost implicat Parlamentul României. Preşedintele Senatului, Nicolae Văcăroiu, a cerut o anchetă parlamentară asupra activităţii ICR în urma ecourilor pe care le-a avut expoziţia din "Freedom for Lazy People" ("Libertate pentru leneşi") din New York.
Controversata expoziţie a fost inaugurată pe 18 iunie şi va fi deschisă publicului până pe 15 august. Lucrările artiştilor înfăţişează diverse obiecte de artă, printre care şi vestitul ponei roz tatuat cu o zvastică.
Artiştii români au fost invitaţi să picteze sala Teatrului 37 Arts, pe Broadway, pentru premiera unui spectacol. Revista românească "New York Magazin" i-a acuzat însă că au profanat zidurile ICR.
Potrivit lui Horia Roman Patapievici, imaginea poneiului tatuat cu zvastica este una "ironică", în SUA afişarea zvasticii nefiind interzisă, cu excepţia cazurilor în care apare pe o sinagogă sau pe o casă în care trăieşte o familie de evrei.
Underground
Corina Şuteu, directorul ICR New York, a explicat că expoziţia de artă stradală de la New York face parte dintr-un proiect mai amplu, prin care instituţia şi-a propus să promoveze, pentru o perioadă de trei ani, artişti contemporani. "M-am gândit că poate exista o interconectivitate cu zonele underground din New York, a declarat Corina Şuteu.
"Fără improvizaţii"
Alexandru Ghilduş, sculptor, consideră că lucrările expuse arată dorinţa de a epata şi reprezintă "exagerări care nu sunt benefice imaginii Ro