Artiştii români se alătură trendului internaţional şi încep să-şi lanseze noile melodii şi albume online. Trupe ca Vama şi Desperado au ales deja să se apropie de publicul lor
Artiştii români se alătură trendului internaţional şi încep să-şi lanseze noile melodii şi albume online.
Trupe ca Vama şi Desperado au ales deja să se apropie de publicul lor prin intermediul internetului. Lansările online sunt, de altfel, şi o modalitate de a combate pirateria, duşmanul industriei muzicale.
Deşi exemplele de trupe româneşti nu sunt numeroase, oamenii din industrie mărturisesc că este vorba doar de o chestiune de timp.
Pe plan internaţional, situaţia lansărilor a avansat atât de mult, încât uneori ascultătorul are libertatea de a stabili singur preţul albumului.
Modelul "plăteşti cât vrei" pentru un album, promovat de formaţia Radiohead", reprezintă începutul unei noi abordări a muzicii.
Industria muzicală se mută pe internet. Artiştii români încearcă să ţină pasul cu tendinţele internaţionale, dar şi cu publicul
Multe trupe româneşti aleg să-şi lanseze noile albume online. Pirateria, care afectează vânzările, problema micşorării distribuţiei de CD-uri sunt câteva dintre motive.
Trupa Vama a ales să le uşureze munca fanilor şi să se apropie de ei prin intermediul internetului. Albumul acestora, care poartă numele formaţiei, se poate descărca printr-un SMS de 4 euro.
"Internetul este un mediu pe care nu-l mai putem ignora, chiar dacă ne place sau nu. Publicul nostru se află foarte mult online, era important să venim în întâmpinarea lui şi să ne aflăm situaţia pe piaţă", explică Tudor Chirilă.
Cei de 16-20 de ani reprezintă un public mult mai deschis la această metodă, spune el. "Noi am luat decizia asta, care a venit în timp, odată cu implicarea mea în anumite proiecte online, dezvol