Guvernul României a pus la bătaie aproape 30.000.000 de lei pentru îmbunătăţirea imaginii românilor în Italia şi în Spania. 16.860.000 de lei au fost alocaţi diasporei
Guvernul României a pus la bătaie aproape 30.000.000 de lei pentru îmbunătăţirea imaginii românilor în Italia şi în Spania.
16.860.000 de lei au fost alocaţi diasporei româneşti din Italia, iar restul - Spaniei. În urma unui concurs, partea italiană a proiectului a fost câştigată de către firma "Playteam" specilizată în crearea de branduri şi campanii de imagine. Printre clienţii Playteam se numără: BMW, Rolex, Pirelli, Sony sau Unicef.
Acţiunea se va desfăşura în intervalul septembrie-noiembrie 2008 şi are la bază un proiect gândit împreună cu 50 de asociaţii româneşti, dar şi cu români care locuiesc în Peninsulă. Pentru a afla mai multe i-am solicitat un interviu managerului firmei Playteam, Giambattista Giannoccaro (47 ani).
"Adevărul": Cum s-a născut acest proiect?
Giambattista Giannoccaro: "Ne-am gândit să realizăm o călătorie jurnalistică, pornind din Lombardia, trecând prin numeroase localităţi de pe tot teritoriul Italiei, până în sud, la Roma. Astfel am reuşit să cunoaştem nenumăraţi români care s-au integrat foarte bine în Italia: zidari, asistenţi, un pictor, un regizor, etc.
A.: Care a fost pasul următor?
G.G.: După cunoaşterea acestor oameni s-a realizat un documentar "Romania, piacere di conoscerti!" (România, încântaţi de cunoştinţă!), în care ei se prezintă, prin care se încearcă distrugerea prejudecăţilor formate de telejurnale. Acesta va fi prezentat la Roma (la sfârşitul lui septembrie) şi mai apoi la Bucureşti. Filmul va fi difuzat de televiziunile din Italia şi prezentat în ziare. Apoi vom construi la Roma un pavilon, pe care îl vom muta după aceea la Milano.
În pavilion vom amenaja o casă specific românească. În bucătăria aces