Mastretta MXT a debutat pe piaţa europeană cu un coupé promiţător.
Brandul de ţară al Mexicului e reprezentat de un sombrero. Şi poate o tequila. Dacă adaugi un strop de Mastretta MXT, combinaţia e cel puţin interesantă. Şi nu, Mastretta MXT nu e un fel tradiţional de mâncare, nici sinonimul pentru poncho. E un autoturism, primul model sportiv din istorie lansat de compania cu acelaşi nume din America de Nord. Mastretta Design vrea astfel să scape de anonimat.
Maşina a fost prezentată oficial la Salonul Auto de la Londra, de luna trecută, şi a beneficiat de comentarii optimiste din partea vizitatorilor şi experţilor, care au dezlipit de pe Mastretta eticheta de producător de maşini recreaţ ionale, uşor de condus şi nu foarte puternice.
Constructorul mexican, cu o istorie începută în 1987, a organizat în capitala britanică o avanpremieră a coupé-ului sportiv, a cărui producţie de serie va începe abia în 2009. Preţul estimat se situează în jurul valorii de 42.000 de euro.
Nord-americanii sunt însă prudenţi şi atacă piaţa cu doar 150 de exemplare pe an. Ceea ce poate fi o strategie benefică, întrucât limitarea numărului de exemplare sporeşte tentaţia în rândul celor dornici de exclusivitate.
Plin de fibră
CV-ul modelului Mastretta MXT nu e de neglijat. Mexicanii l-au echipat cu un motor supraalimentat Duratec de 2.0 litri, produs de Ford, şi au folosit reţeta aleasă, cu succes, în cazul britanicului Lotus Elise. „Caleaşca“ latino-americană are în dotare 240 de cai-putere, folosiţi la maxim, cu un cuplu de 250 Nm, transmis punţii spate. Deşi ca să ajungă în România trebuie să treacă oceane şi continente, o poate face cu viteza maximă de 241 de km/h. Nimic nu e imposibil. Nici măcar să ajungă de la 0 la 100 km/h în cinci secunde. Performanţ ele motorizării sunt ajutate de greutatea autoturismului