Pentru a avea o relaţie bună cu superiorul, nu lăsa nemulţumirile să se acumuleze. Spune-i ce nu-ţi convine, folosind tonul potrivit! Sursa: NorthFoto
Experţii în domeniu consideră că relaţia pe care o ai cu superiorul direct îţi poate influenţa performanţa în carieră. Dacă şeful îşi va face o impresie proastă despre tine, şansele să avansezi sunt foarte mici. Există şi situaţii în care, din această cauză, poţi să-ţi pierzi chiar locul de muncă. De aceea, este important să te străduieşti să te înţelegi foarte bine cu superiorul tău.
„Pentru ca acest lucru să se întâmple, trebuie să fii pe aceeaşi lungime de undă cu el, adică să afli care sunt valorile lui. Practic, trebuie să înveţi să-l citeşti, pentru a şti să-i răspunzi pe «canalul» său preferat“, spune Mihaela Stroe, general manager al companiei Acta Nonverbal din Capitală.
De asemenea, te va ajuta foarte mult în relaţia cu el dacă vei reuşi să-i câştigi încrederea. „Aici, totul depinde de tine, ca angajat. Trebuie să fii consecvent şi să-ţi îndeplineşti sarcinile“, adaugă Mihaela Stroe.
„Angajaţii părăsesc managerul, nu compania“
Cu siguranţă, în orice firmă apar situaţii dificile, indiferent de post sau domeniu. „Ele pot fi soluţionate mai rapid sau mai greu, în funcţie de tipul de relaţie care există între superior şi subordonat. Statisticile arată că majoritatea angajaţilor care îşi schimbă locul de muncă părăsesc managerul, nu compania“, consideră Ioana Moholea, project manager al companiei Perspective Group din Bucureşti.
Ca să te înţelegi bine cu şeful, trebuie să ştii să asculţi şi să observi. Poţi verifica dacă ceva care ţine chiar de tine declanşează fără intenţie un comportament ostil. „Câteva întrebări la care ar trebui să răspundă un angajat pentru a-şi da seama de acest lucru ar fi: «Am realizat corect şi la timp ceea ce