Compania Arabesque, cel mai mare distribuitor de materiale de constructii de pe piata locala, cu afaceri anuale de 450 de milioane de euro, se asteapta la o scadere a ritmului de crestere a consumului de materiale de constructii incepand cu 2009, din cauza turbulentelor de pe piata imobiliara. In primul semestru al anului tranzactiile de pe piata imobiliara au inregistrat scaderi fata de aceeasi perioada a anului trecut pe fondul crizei financiare internationale si a inaspririi conditiilor de creditare.
"Consumul de materiale de constructii a fost afectat din cauza conditiilor de creditare mai aspre si a pierderii apetitului de creditare al bancilor. Efectul insa nu a fost asa de puternic ca in alte tari. Ne asteptam ca in 2009 sa resimtim mai puternic consecintele stagnarii pietei imobiliare, dupa ce vor fi finalizate o parte din proiectele incepute in anii trecuti", a declarat Florina Necula, directorul de marketing al Arabesque.
Compania a inregistrat in primul semestru o crestere de 20% a vanzarilor comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, datorita numarului mare de lucrari de constructii aflate in derulare.
"Avand in vedere evolutia din primele sase luni, consideram ca nivelul de crestere de 25% preconizat la inceputul anului este fezabil", afirma Necula.
In aceste conditii, cifra de afaceri a companiei Arabesque, care detine sucursale si in Ucraina, Serbia, Bulgaria si Moldova, va depasi o jumatate de miliard de euro, urmand sa ajunga la circa 560 de milioane de euro.
Arabesque se afla in prezent intr-o campanie de extindere la nivel regional, dupa ce s-a extins in Ucraina si Moldova si a deschis anul trecut primele centre comerciale in Serbia si Bulgaria. De altfel, compania a realizat in 2007 o cifra de afaceri de circa 100 de milioane de euro pe pietele externe.
"In Bulgaria si Serbia suntem in faza de inceput,