Principalii competitori, producătorii de BCA, au atins deja limita maximă de producţie pe o piaţă cu o valoare de 180 milioane de euro BCA-ul este materialul de zidărie care a atras
Principalii competitori, producătorii de BCA, au atins deja limita maximă de producţie pe o piaţă cu o valoare de 180 milioane de euro
BCA-ul este materialul de zidărie care a atras interesul şi investiţiile celor mai mari jucători de pe piaţa de construcţii. Punctul maxim a fost, însă, deja atins. Fabricile de profil lucrează la capacitate maximă, iar noi linii de producţie au nevoie de ciment, un produs tot mai greu de găsit pe piaţa internă.
Atât fabricile de cărămidă, cât şi cele de BCA produc acum la capacitate maximă. BCA-ul este tot mai căutat ca urmare a dezvoltării de ansambluri rezidenţiale, beneficiind şi de un avantaj consistent de preţ.
Astfel, anul trecut a ajuns la o pondere de 40% pe piaţa materialelor de zidărie faţă de 34% cât deţine cărămida. Aceasta din urmă a rămas un material utilizat în special în zonele rurale, care au beneficiat la rândul lor de o creştere a volumului de construcţii.
"Capacităţile de producţie BCA au fost toate optimizate în perioada 2003-2008. E greu acum să mai faci investiţii majore. Piaţa va creşte limitată de aceste capacităţi, respectiv 6% volumic şi 15% valoric", crede Florin Ispas, director Prefabricate Vest.
Valoarea acestei pieţe va atinge 180 de milioane de euro, conform estimărilor lui Dan Stoian, director de marketing Macon Deva.
BCA-ul este însă un produs care depinde mult de alte două pieţe, cea de var şi cea de ciment. Anul acesta însă, producătorii de ciment au ajuns şi ei la maximul capacităţilor. Carpatcement tocmai a anunţat o stagnare a vânzărilor în acest an.
Abia în 2010 cimentiştii prognozează o majorare de 20% a producţiei. "Dacă nu vor avea suficient ciment e clar că