Consumatorul roman de carburanti se dovedeste a fi extrem de sensibil la variatiile pretului la pompa in functie de cotatiile internationale ale barilului de petrol. Astfel, in perioada mai-iunie in care au avut loc cresteri succesive ale pretului la pompa, consumul a scazut cu 10%, in timp ce micsorarile succesive de luna trecuta au dus la o revigorare a consumului, acesta inregistrand un procentaj de crestere de aproximativ 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit directorului general al Lukoil Romania, Constantin Tampiza.
"In perioada mai - iunie a anului acesta, cand au avut loc cresterile succesive de preturi la pompa am pierdut pana la 10% din vanzari. Vorbim de un consumator foarte sensibil, mult mai afectat de preturile la pompa decat vecinii din regiune. In pofida faptului ca se vorbeste despre cresteri salariale peste media europeana, puterea de cumparare este extrem de redusa. In luna iulie, dupa 4 micsorari consecutive de preturi, am reusit sa crestem vanzarile cu aproximativ 7% fata de aceeasi perioada a anului trecut", spune Tampiza.
Potrivit acestuia pretul barilului de petrol va continua sa se mentina la un nivel ridicat in jurul valorii de 120-125 de dolari pana la sfarsitul acestui an, dar nu va depasi pragul de 150 de dolari.
"Primul semn al senzitivitatii consumatorului roman fata de cresterea preturilor la petrol a fost scaderea numarului de masini vandute. O parte din romani renunta deja la luxul de a detine un autoturism pentru ca inevitabil se gandesc la cheltuielile ulterioare. De aici incolo, efectul este vizibil in scaderea vanzarilor la pompa pentru ca o parte renunta la alimentari. Nu am resimtit acest lucru in nivelul afacerilor, pentru ca barilul de petrol ne-a acoperit scaderile de volum prin plusul fara precedent de valoare", spune directorul general al Lukoil Romania.
De la inceputul anului au avu