Pe o piata a mobilierului de birouri care creste cu peste 20% anual, companiile care ofera solutii pentru amenajarea unui spatiu de birou, deplang de ani de zile neprofesionalismul si lipsa de seriozitate care ii caracterizeaza pe producatorii interni.
Asfel, jucatorii de pe piata sunt nevoiti sa colaboreze in majoritatea cazurilor cu furnizori externi ceea ce face ca marjele de profit din industrie sa fie mai scazute, intre 5-10%, deoarece importatorii sunt nevoiti sa plateasca costurile de transport si cele cu forta de munca, mult mai ridicate in tari precum Italia sau Germania.
“Marjele de profit in cazul mobilierului de birou variaza intre 5%-10%. Noi colaboram doar cu firme din afara, deoarece in Romania nu am gasit niciun producator care sa indeplineasca standardele de calitate pe care vrem sa le oferim clientilor nostri. Producatorii interni de mobila sunt diletanti si neseriosi”, a declarat, pentru Wall-Street, Diana Blinda (foto), managing partner Hansen office furniture.
Printre argumentele aduse de aceasta se numara: nelivrarea la termen a produselor, lipsa logisticii necesare sau folosirea unei materii prime de proasta calitate. De aceea, Hansen, unul dintre cei mai dinamici jucatori de pe piata moblierului de birou, colaboreaza in exclusivitate cu producatori externi, in principal din Italia. “Peste 50% din moblierul pe care il comercializam apartine producatorului italian Della Rovere, insa colaboram si cu alti designeri italieni, pentru ca romanii prefera designul italian mult mai mult decat cel nordic”, afirma aceasta.
Atunci cand vine vorba de alegerea mobilierului pentru birou, majoritatea managerilor din Romania prefera nuantele reci precum griul, albastrul sau negrul, desi pe plan extern culorile calde sunt in tendinte. Pe langa acest detaliu, pretul joaca un rol foarte important in aceasta alegere.
Conform reprezen