Lantul spaniol de retail Zara s-a extins in mod extrem de rapid in ultimele cateva luni, reusind sa depaseasca principalul rival, Gap, si devenind astfel cea mai mare retea de imbracaminte din lume. Zara s-a extins puternic pe piata globala in timp ce Gap a suferit o scadere semnificativa a vanzarilor pe fondul atitudinii consumatorilor de pe piata din SUA. Inditex, parintele Zara, a inregistrat o crestere de 9% a vanzarilor in primul trimestru fiscal al anului, pana la 2,218 miliarde de euro.
Lantul spaniol de retail Zara s-a extins in mod extrem de rapid in ultimele cateva luni, reusind sa depaseasca principalul rival, Gap, si devenind astfel cea mai mare retea de imbracaminte din lume. Zara s-a extins puternic pe piata globala in timp ce Gap a suferit o scadere semnificativa a vanzarilor pe fondul atitudinii consumatorilor de pe piata din SUA. Inditex, parintele Zara, a inregistrat o crestere de 9% a vanzarilor in primul trimestru fiscal al anului, pana la 2,218 miliarde de euro. In acelasi timp, Gap a raportat o scadere de 10% a vanzarilor, pana la 2,169 miliarde de euro. Diferenta poate parea chiar mica, insa pentru Inditex aceasta este semnificativa, fiind pentru prima data cand isi depaseste rivalul american. Grupul spaniol a devenit in urma cu 3 ani cel mai mare retail de pe piata europeana, dupa ce a reusit sa devanseze compania H&M. Primul magazine Zara a fost deschis in 1975 in orasul A Coruña din Galitia. Anii ’80 au insemnat o expansiune rapida pe piata spaniola, pentru ca in 1988 sa fie deschis primul magazin in afara Spaniei, in Porto, Portugalia. Si adevarata expanisune abia atunci a inceput. In 1989 se deschide primul magazin din New York pentru ca in 1990 Zara sa intre pe piata pariziana. Acum grupul detine aproximativ 3.900 magazine in 70 de tari. Inditex a reusit sa ajunga atat de departe prin folosirea unor tehnici inovatoare de management