"Playboy", "FHM", "Esquire", "Men's Health" si "Maxim" vizeaza teoretic cumparatorii barbati, dar aceste reviste au ajuns sa aiba o treime dintre cititori din randul doamnelor si domnisoarelor.
In urma cu noua ani, cand s-a lansat Playboy in Romania, cele 80.000 de exemplare se vindeau in primele ore ale zilei cand publicatia isi facea aparitia lunara la chioscuri, avand si numere cu 100.000 de exemplare vandute, conform Biroului Roman de Audit al Tirajelor (BRAT), scrie, marti, Adevarul, in editia electronica.
Anul trecut insa, publicatia vindea, in medie, putin peste 16.000 de copii pe aparitie. O cadere explicata de redactorul-sef, Dan Silviu Boerescu, prin migrarea publicului fie spre alte reviste, concurente, fie migrarea concreta a cititorilor, in alte tari.
"Din tara au plecat trei milioane de tineri, publicul nostru", sustine Boerescu.
Editorul mai crede ca aceste reviste se deosebesc de restul publicatiilor glossy prin faptul ca scriu exact despre pasiunile barbatilor, cum ar fi masinile sau sportul.
Revistele glossy se bat pe acelasi public, iar femeile citesc acum, in proportie destul de mare, reviste pentru barbati, mai spun specialistii media.
Dintre cele 27 de editii ale revistei Playboy, cea din Romania are cei mai multi cititori din randul femeilor, aproape 38%. Pentru ca nu exista un specific al scrisului pentru barbati, interviurile din revista sunt citite si de femei.
Cea mai noua aparitie pe aceasta piata este "Esquire", titlu adus din SUA de Sanomahearst.
Alexandru Bradut Ulmanu, titularul rubricii "Romania lui Ulmanu" din "Esquire", confirma teoria ca revistele pentru barbati sunt citite in proportie importanta si de femei.
"FHM" a fost adusa pe piata romaneasca in mai 2000 de Sanoma Hearst si are o audienta de 154.000 de cititori pe numar