Creşterea turismului de business încurajează investiţiile în spaţiile de cazare din Capitală. Proprietarii se schimbă des şi obţin profituri de peste 30%. Sursa: Sorin Antonescu
Speculatorii de pe piaţa imobiliară bucureşteană profită pe ultima sută de metri de una dintre afacerile încă rentabile: vânzarea şi cumpărarea de hoteluri. Agenţiile de profil au în portofoliu din ce în ce mai multe spaţii de cazare, pentru care proprietarii solicită milioane de euro.
Specialiştii din domeniul turismului spun că această afacere este din ce în ce mai populară, în condiţiile în care există şi cumpărători: fondurile de investiţii străine, care doresc să pună bani în domenii ce se află în plină dezvoltare. În ultimii ani, turismul de business a avut o creştere anuală de aproximativ 10%-15%.
Preţuri „după ureche“
Cele mai multe hoteluri scoase la vânzare au patru şi cinci stele şi se află în special în centrul Capitalei. Dimensiunile acestora sunt diferite, de la hoteluri cu câteva sute de camere - gen Phoenicia, cu 348 de camere - la unele de tip butic, gen Carol Parc - de 55 de camere. Majoritatea sunt hoteluri moderne, care au beneficiat de investiţii şi au, potrivit proprietarilor, un grad mediu de ocupare anual de aproximativ 60%-70%.
Cele mai multe au însă o problemă cu locurile de parcare: unul dintre hoteluri, de exemplu, care este situat pe Calea Victoriei, are 82 de camere şi numai 15 locuri de parcare, în timp ce un altul, de două stele, din Piaţa Rosetti, are opt locuri de parcare la 25 de camere. „Locurile de parcare nu sunt o problemă, în condiţiile în care hotelierii mizează pe clienţi străini, care nu vin în ţară cu maşina personală“, explică Monica Postolache, PR în cadrul Eurometropola, una dintre agenţiile vânzătoare.
Potrivit acesteia, preţurile solicitate de clienţi sunt concepute m