Compania de media, parte a grupului McCann Erikson, se asteapta sa inchida anul cu o cifra de afaceri de peste 73 de milioane de euro, in crestere cu 40%.
Mihai Trandafir, managing director al Universal McCann, unul dintre principalii jucatori pe piata de media, spune ca primii patru clienti din punctul de vedere al volumelor, Coca-Cola, Vodafone, Heineken si SC Johnson, vor insemna in acest an putin peste 70% din cifra de afaceri a agentiei.
Anul trecut, Universal McCann a avut o cifra de afaceri de aproximativ 52 de milioane de euro, iar pentru 2008 Trandafir estimeaza o crestere de peste 40%, ceea ce ar duce afacerile agentiei la cel putin 72,8 milioane de euro.
Astfel, suma pentru achizitionarea de spatiu publicitar a celor patru advertiseri - care sunt de altfel printre cei mai importanti investitori in publicitate - ar putea fi de cel putin 51 de milioane de euro.
"Estimam o crestere organica semnificativa, dar si o crestere datorata noilor clienti", spune Mihai Trandafir despre evolutia cifrei de afaceri in 2008. Cel mai mare cont castigat in acest an este cel al producatorului de bere Heineken, care inainte a fost gestionat de agentia MediaCom.
Alti clienti importanti castigati in acest an sunt Cadbury Romania (fosta Kandia-Excelent) si Banca Romaneasca. El precizeaza totodata ca bugetele de publicitate ale clientilor mai vechi ai agentiei au crescut cu cel putin 30%.
Anul trecut, Bogdan Enoiu, directorul general al McCann Erickson Romania, cel mai important grup de comunicare pe piata locala, din care face parte si Universal McCann, declara pentru Ziarul Financiar ca serviciile pentru Vodafone si Coca-Cola (creatie, media, relatii publice, interactive) inseamna 30 de milioane de euro.
In 2007 toate diviziile McCann Erickson au avut o cifra de afaceri de aproximativ 69 mil. euro.
Chiar daca o parte i