Piata vehiculelor sport utility (SUV) din SUA incepe sa semene din ce in ce mai mult cu cea imobiliara, iar acest blocaj in care se afla produce pagube atat producatorilor, cat si dealerilor si consumatorilor. In luna iulie, dealerii General Motors (GM) au inregistrat stocuri ale modelului Yukon XL/Suburban, suficiente pemntru 174 de zile, in crestere fata de aceeasi luna a anului trecut, cand stocul ar fi ajuns pentru 92 de zile.De asemenea, in ruma inventarului efectuat pentru modelul Chevrole
Piata vehiculelor sport utility (SUV) din SUA incepe sa semene din ce in ce mai mult cu cea imobiliara, iar acest blocaj in care se afla produce pagube atat producatorilor, cat si dealerilor si consumatorilor. In luna iulie, dealerii General Motors (GM) au inregistrat stocuri ale modelului Yukon XL/Suburban, suficiente pemntru 174 de zile, in crestere fata de aceeasi luna a anului trecut, cand stocul ar fi ajuns pentru 92 de zile.
De asemenea, in ruma inventarului efectuat pentru modelul Chevrolet C/K Suburban s-a constatat faptul ca stocurile aproape s-au dublat in iulie 2008, ajungand pentru 116 zile, fata de 63 cu un an mai devreme. In mod normal, in aceasta perioada a anului, delerii de masini obtineau cele mai insemnate profituri pentru vanzarile de SUV-uri, insa in acest an lucrurile stau cu totul altfel.
Mai mult, proprietarii de astfel de masini, nu numai cele produse de GM, incep sa-si vanda masinile din ratiuni economice privind pretul combustibilului si consumul mare de carburant. Din ce in ce mai putine persoane sunt interesate sa cumpere in prezent un SUV, cu toate ca dealerii ofera discounturi chiar si de 10.000 de dolari pentru unele modele.
Cele mai mari pierderi vor fi inregistrate in final de constructorii auto, care daca acest trand va continua, vor ramane cu masinile ne vandute. Printre acestea se nummara