Cota de piaţă a autoturismelor cu motoare diesel a scăzut, în acest an, cu peste 10%, pe fondul scumpirii carburanţilor, iar comercianţii caută soluţii pentru a contrabalansa acest recul. Pentru clienţi a fost întotdeauna dificil să aleagă între un propulsor diesel şi unul alimentat cu benzină pentru modelul de vehicul dorit. De cele mai multe ori, alegerea s-a făcut emoţional, fără a calcula cu exactitate care dintre cele două motoare este mai avantajos. Mult mai puţin viz
Cota de piaţă a autoturismelor cu motoare diesel a scăzut, în acest an, cu peste 10%, pe fondul scumpirii carburanţilor, iar comercianţii caută soluţii pentru a contrabalansa acest recul.
Pentru clienţi a fost întotdeauna dificil să aleagă între un propulsor diesel şi unul alimentat cu benzină pentru modelul de vehicul dorit. De cele mai multe ori, alegerea s-a făcut emoţional, fără a calcula cu exactitate care dintre cele două motoare este mai avantajos. Mult mai puţin vizibile, dar extrem de importante, sunt eforturile producătorilor şi ale comercianţilor auto de a avea o ofertă adecvată în funcţie de mişcările pieţei. „Este foarte dificil pentru un producător să stabilească un ritm de fabricaţie în funcţie de tipul de motor cånd apar astfel de schimbări. Noi am luat decizia de a schimba volumele, şi vorbim aici de sute de mii de maşini, în funcţie de cerere, dar este foarte greu să stabileşti trendul exact, mai ales pe termen lung“, a declarat pentru Capital Phil Waring, vicepreşedinte pentru vånzări al Mazda Motors Europe.
Calculele se fac la pompă
Piaţa auto autohtonă a fost dominată de propulsoarele pe benzină. În ultimii cåţiva ani, însă, vånzările de autoturisme diesel s-au înscris pe un trend vizibil ascendent. Dacă în 2003 numai 24,6% dintre autoturismele comercializate aveau motoare alimentate cu motorină, în 2007 cota de piaţă a acestora ajunsese la 43,7%, ia