» Proiectul ecluzei dintre Lacul Siutghiol si Canalul Poarta Alba-Midia Navodari este in grafic.
» Cel mai probabil, constructia va fi gata la sfarsitul anului viitor.
» Barci de aproape 30 de metri lungime vor putea naviga de aici pana in Mediterana.
Unul dintre proiectele administratiei Canalelor Navigabile, care a batut pasul pe loc in ultimele luni, a fost readus la viata de catre conducerea companiei. Ovidiu Cupsa, directorul general al CNACN, a anuntat ca saptamana trecuta a inceput elaborarea studiului de impact pentru ecluza din zona sat Mamaia, care va fi finalizat pana la data de 1 octombrie 2008. Studiul este necesar pentru obtinerea avizelor de la Compania Nationala Apele Romane si de la Agentia pentru Protectia Mediului. In continuare se va lucra la elaborarea temei pentru studiul de fezabilitate.
Dupa ce se vor primi avizele, se va lansa licitatia pentru elaborarea studiului de prefezabilitate. "Ecluza ar urma sa fie dimensionata pentru o nava cu lungimea de 29 de metri, latimea de sapte metri si un pescaj maxim de trei metri", a precizat Ovidiu Cupsa. Acesta a mai spus ca se au in vedere doua solutii tehnologice. Prima prevede realizarea unei ecluze prin transfer de apa, cum sunt in prezent toate ecluzele de pe canal, iar cea de-a doua se refera la o ecluza fara transfer de apa, dotata cu un sincrolift, un mecanism care ridica vasul la nivelul dorit. Cupsa a precizat ca transferul de apa dintre Marea Neagra si lac se va face intr-o masura foarte redusa si numai intre lac si canal, deoarece primul are o altitudine mai mare. Costurile totale ale proiectului sunt estimate la cinci milioane de euro.
Pana in prezent, trei firme s-au aratat interesate de concesionarea lucrarilor. Daca totul decurge conform planului, ecluza va fi gata pana la finele anului viitor.
» Trafic in crestere
Directorul CN