După ce a cunoscut o expansiune rapidă în ultimele luni, lanţul de magazine spaniol l-a devansat pe rivalul american Gap Din cauza diminuării consumului în SUA, vânzările retailerului
După ce a cunoscut o expansiune rapidă în ultimele luni, lanţul de magazine spaniol l-a devansat pe rivalul american Gap
Din cauza diminuării consumului în SUA, vânzările retailerului american Gap au scăzut cu 10%, în prima parte a anului, pierzând astfel poziţia de lider pe piaţa mondială de textile.
Compania-mamă a lanţului de magazine Zara, Inditex, a înregistrat o creştere a vânzărilor cu 9% în primul trimestru al acestui an, până la 2,218 miliarde de euro. În aceeaşi perioadă a lui 2008, rivalul său american a văzut cum vânzările sale au scăzut cu 10%, până la 2,169 miliarde de euro.
Sectorul de retail spaniol, în cădere
Deşi diferenţa este mică, Inditex pretinde că este semnificativă. Asta, pentru că este prima dată când retailerul spaniol a reuşit să-şi depăşească rivalul american, relatează "The Guardian".Toate acestea, într-o perioadă în care retailerii spanioli au suferit scăderi-record ale vânzărilor, în luna iunie, ca urmare a încetinirii severe a economiei.
Vânzările spaniolilor au scăzut în medie cu 7,9%, înregistrând astfel cea mai slabă performanţă din istorie. Aceasta a fost a doua lună consecutivă în care vânzările retailerilor spanioli multinaţionali au fost în cădere, iar bunurile de consum au suferit cea mai mare scădere, de 17,9%, AFX. Declinul sectorului de retail spaniol a început în luna decembrie 2008, în mare parte şi din cauza deteriorării încrederii consumatorilor, dar şi a ratei ridicate a şomajului.
Inditex a declarat că speră să-şi consolideze poziţia în faţa rivalilor spre finalul acestui an, în contextul în care îşi continuă expansiunea în afara graniţelor ţării de origine. Şi nu pare un lucru imposibil de