Bugetele alocate publicităţii stradale vor atinge în acest an 230 milioane de dolari, aproximativ 19% din totalul investiţiilor din Ucraina Investiţiile publicitare în Ucraina, ţară cu
Bugetele alocate publicităţii stradale vor atinge în acest an 230 milioane de dolari, aproximativ 19% din totalul investiţiilor din Ucraina
Investiţiile publicitare în Ucraina, ţară cu o populaţie de 46,4 milioane de locuitori, vor depăşi în acest an un miliard de dolari. Televiziunea atrage 50% din bugetele publicitare.
În 2007, volumul net de publicitate cheltuit s-a ridicat la 945 milioane de dolari, cu 73% mai mare faţă de anul precedent. Creşterea din 2007 este de-a dreptul explozivă şi se datorează majorării investiţiilor în economia ucraineană.
"Explozia" publicitară a avut loc la trei ani de la aşa-numita "revoluţie portocalie". Se dovedeşte, încă o dată, că afacerile publicitare reprezintă un barometru al unei economii naţionale. Suma înregistrată anul trecut (630 milioane de euro) este cu 100 de milioane de euro mai mare decât cea realizată de piaţa românească.
În 2008, piaţa se va domoli, apreciază specialiştii ucraineni, creşterea situându-se la 26%. Oricum, estimările plasează investiţiile publicitare la 1,19 miliarde de dolari pentru acest an.
Ca şi în România, piaţa tv din Ucraina este principalul suport spre care se îndreaptă majoritatea bugetelor de promovare. Totuşi, există o diferenţă majoră între cele două ţări. Dacă la noi, ponderea volumelor de publicitate alocate televiziunii atinge 70%, în ţara vecină, aceasta ajunge la 51% din totalul investiţiilor.
Aşadar, televiziunea nu are o poziţie dominantă în Ucraina, aşa cum se întâmplă în România (aproape sufocant pentru celelalte suporturi media). Anul trecut, bugetul total atras de piaţa tv ucraineană s-a ridicat la 472 milioane de dolari (aproximativ 313 milioane de eu