Au apus de mult vremurile când vânzătorii ambulanţi de pe plajă te îmbiau cu „Poftiţi la porumb, care mai doreşte!“ sau chiar „Ia porumbelu’, neamule!“. Sursa: Codrin Prisecaru
Febra publicităţii comico-agresive nu a ocolit pe nimeni, nici chiar pe cei departe de a fi participat vreodată la cursuri de marketing. Plaja se cutremură de râs când trec tinerii bronzaţi cu voce puternică şi tupeu pe măsură, care cară lăzi imense de bunătăţi aduse la nasul turistului.
Porumbul, regele nisipului
„Ia friptura pe cocean / Că ţi-o fură Stolojan!“ se aude din ce în ce mai aproape, iar cei culcaţi pe cearşafuri, pe plaja din Eforie Nord, se ridică în coate, curioşi. Nu este campanie electorală, vine Titi cu porumb fiert! Ora prânzului a înfometat turiştii, aşa că tânărul, extrem de bronzat, face escale dese, asaltat de copii. „Stolojan n-are nicio treabă, dar îmi place cum sună, iar turiştilor la fel“, mărturiseşte el.
De altfel, repertoriul variază de la o săptămână la alta, dar fostul premier îl domină în top pe „Tigrul Malaeziei“: „Ia friptura pe cocean / Că-i mâncare de baştan / Să mănânci ca Stolojan“ se aude mai des decât „Ia friptura pe cocean / Să mănânci ca Sandokan“.
Cum marfa e aceeaşi, reclama face diferenţa, iar în acest caz, spiritul inventiv. La cinci minute după Titi, apare Gică, în pantaloni şi tricou alb, vrând să treacă drept un veritabil bucătar: „Foaie verde trei surcele / Vai de pântecele mele! / N-ai ce să mănânci la soare / Vine Gică cu mâncare... / Haide, hai, cu leii grei / Să vezi ce marfă îţi iei / Porumbelu’ fermecat / Ia aici de la băiat“.
Bazarul de pe plajă
Turistul leneş şi moleşit de soare are noroc, nu trebuie să părăsească prosopul nici pentru o gustare, nici pentru accesorii care să-i alunge plictiseala. Zeci de vânzători ambulanţi bat plaja în lung şi-