Din cauza acestor costuri mult prea mari, biletele de vacanţă ajung să fie, uneori, şi cu 40% mai scumpe. Sursa: Răzvan Vălcăneanţu
Hotelierii au găsit explicaţia pentru tarifele mari de pe litoral: de vină sunt agenţiile de turism care vând ofertele „la a doua mână“, adică le preiau de la tour-operatori. În opinia managerilor spaţiilor de cazare, aceste agenţii practică, de regulă, comisioane foarte mari care ajung, în unele cazuri, până la 40%. În replică, reprezentanţii agenţiilor spun că hotelierii au pus monopol pe pachetele de weekend, iar agenţiile „sunt bune să umple hotelurile doar atunci când nu vine nimeni“.
Fără comisioane standard
Managerii hotelurilor acuză agenţii că sunt neprofesionişti, nu-i informează pe turişti corect în legătură cu facilităţile oferite şi nici nu completează corespunzător biletele de călătorie.
„Am descoperit că sunt agenţii care impun turiştilor comisioane foate mari, mult peste cel decent, de 15%. Nu este normal ca biletul să coste la noi 2.200 de lei, iar turistul să plătească 3.100 de lei“, afirmă Nicolae Bucovală, preşedintele Asociaţiei Hotelierilor din Mamaia. Neînţelegerile nu se opresc însă aici: voucherele eliberate de agenţii sunt de multe ori incomplete, astfel că personalul de la recepţie se trezeşte că, în afara celor doi adulţi care apar pe bilet, mai vin şi doi copii.
„Cazuri izolate“
Reprezentanţii agenţiilor susţin că acuzaţiile sunt nefondate şi se bazează pe câteva cazuri izolate.
„Asociaţia nu-i poate împiedica pe membrii săi să practice comisioane prestabilite. Mai ales în condiţiile în care majoritatea au, de altfel, comisioane foarte mici, sub 15%, pentru a vinde cât mai multe locuri“, susţine Julian Andrei, preşedintele Comisiei de Incoming a Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT).
Discuţiil