Taxele şi impozitele uzinei Ford, care se ridică la aproximativ 500.000 de euro pe an, au ajuns subiect de dispută între primăriile din Cârcea şi Craiova În prezent, fabricantul de
Taxele şi impozitele uzinei Ford, care se ridică la aproximativ 500.000 de euro pe an, au ajuns subiect de dispută între primăriile din Cârcea şi Craiova
În prezent, fabricantul de automobile varsă această sumă de bani la bugetul Craiovei. Primarul din Cârcea consideră că fabrica e pe terenul comunei.
Edilul comunei, Valerică Pupăză, susţine că terenul pe care s-a ridicat fosta Fabrică de Automobile Craiova, unde acum se află Ford, este cuprins în planul urbanistic general al comunei Cârcea, iar americanii au obligaţia legală să se înscrie în registrul agricol al comunei.
"Dacă reprezentanţii Ford respectă legea, atunci să vină de bunăvoie să se înscrie în registrul agricol al comunei Cârcea. Dacă nu vor, ne vom adresa justiţiei, să îi oblige să se înscrie şi să plătească taxele la bugetul local al comunei noastre", a afirmat edilul.
"Primul pas constă în depunerea unei înştiinţări către Ford, prin care voi aduce la cunoştinţa conducerii uzinei că terenul se află pe teritoriul administrativ al comunei Cârcea. Terenul este cuprins în planul urbanistic al comunei, care a primit avizul Oficiului de Cadastru şi Publicitate Imobiliară al judeţului Dolj şi al Consiliului Judeţean Dolj", a mai spus Pupăză.
Solomon: "Terenul este al Craiovei"
În replică, primarul Craiovei, Antonie Solomon, spune că are documente prin care va demonstra că terenul aparţine Băniei. Edilul-şef a precizat că documentele cu pricina privesc modul în care s-a făcut exproprierea zonei printr-un decret al lui Ceauşescu. El susţine că există două legi care se bat cap în cap, şi din această cauză apar tot felul de probleme între conducerile administrative ale celor două localită